lördag 28 mars 2009

Recension Thåström

Thåström - Kärlek är för dom
Betyg 2 av 5

När thåström släpper nytt är jag genast där och köper mitt
exemplar och går hem och stendiggar även om jag nu är för
gammal för att hålla på sådär. Han var en viktigt figur för mig
i tonåren och då var Imperiet allt. Och det har inte helt
försvunnit. Han är lite magisk på nåt sätt. Inte minst förra
skivan Skebokvarn som blev Iris vaggvisa-skiva. Hon vet sen
thåström lilla rackarn.

Och nu har han alltså släppt uppföljaren till Skebokvarn. Och det
är en direkt fortsättning skulle jag vilja mena men musiken är
mycket mer avskalad än tidigare. Vilket inte vill säga lite. Det är
mest rytmer han sjunger sina sånger över och bara de minsta
beståndsdelar är med. Som en fläskig musikvägg fast precis
tvärsom :P Men jag tycker det är för nedtonat och när texterna
som rosselsjungs ibland är mer intetsägandes än vanligt blir låtarna
för tråkiga. Det finns några riktigt fina låtar som tex singeln
Kärlek är för dom men egentligen tycker jag det inte är mycket
att hurra för.

Inga kommentarer: