onsdag 18 mars 2009

Radioklant

Den senaste bilden till Containerhunden. En
lite Hellraiserkänsla och det passar utmärkt
om man frågar mig.

Jag var en riktig klant idag. Mobilen ringde på
fabriken och de var Radio Västmanland som
ville intrevjua mig på Fredag eftersom dom sökte
en poet med anledning av Poesins dag som är då.
Jag sa att nä men jag jobbar ju så det går inte och
sen hej då artigt men slutpratat.
Sen ångrade jag mig på ögonaböjet och försökte få
tag på personen. hittade mail och lämnade ett
meddelande att jag visst ville vara med. Herregud.
Det är ju en grej att få åka til lradiostudio och allt och
tid har jag att plocka på fabrik! suck. Hoppas dom inte
hann hitta nån annan. Antar att dom ringer imorrn.

jag var och lämna en karikatyr till Alexandra och Fredrik
som är fabriksjon samt ihop. Kul att folk är beredda att
betala för mina bilder. Men jag vet ju själv att jag inte har
förmågan att rita karikatyr även om alla tycler det är såååå
likt. Det är nog bland det svåraste tecknadet att bemästra.
Jag gillar att göra grejer till folk. Men jag gillar inte att
göra karikatyrer. Jag anser mig för dålig för det.

Iris ögoninflammation var bättre först och blev sämre sen
igen. Tråkigt och lite hostigt har hon det.

Det har varit en liten fin vårkänsla i Köping idag.

Jag längtar till sommaren.

Inga kommentarer: