torsdag 12 mars 2009

man kan inte fuska sig fram

Queen Ink herself.

Jag ritar på jobbet och "fixar" det sista dagen efter hemmavid
i datorn. Denna var tänktha lite Pin-up-stil med makabra inslag.
Vet inte om det funkar riktigt. Kanske bara en komstig bild. Det är
svårt att se ibland om idéer är bra eller inte.

Det är skönt att veckan så sakteliga går. Men skiften ner på
fabriken känns längre och längre. Jag har lite svårt att sova som
jag ska och det blir seg deg tungrott av hela kvällarna på jobbet.

Iris och jag har det bra om dagarna men man måste verkligen
sätta sig själv åt sidan. Det är svårt när jag just nu har så mycket
som jag vill göra. Det är en massa ritjobb som lockar och det
svider därför lite i det kreativa jaget. Har försökt att kombinera
de två grejerna men det slutar ofelbart i att jag och Iris blir
osams. Och då är det ju mitt fel.

Hon har börjat visa lite tendenser att leka själv och det är
bra. Hon gör nästan aldrig det. man kommer också så lätt in
i slentrianen att man leker med henne per automatik som i
detta fall inte är så utvecklande ( det är självleken man vill
utveckla ).

Annars har man börjat se andra små grejer. Hon går till sitt
rum när hon är sur te x. Låter inte kul kanske men alla små
utvecklingar av ett barn är fascinerande för en förälder. Själva
grejen att dom blir männsikor med viljor är helt sjukt
konstigt och kul att bevittna.

Inga kommentarer: