söndag 1 mars 2009

Full-fartig-Lördag

Vi var & hämta en liten kusin som skulle va med oss en dag för
vi tänkte se lite hur man står pall och för att testa vara barnvakt.
Det började kladdigt med åksjuka i barnstolen och eftersom
vi hadeandra besökare som knackade på blev det körigt
redan från noll. I själen blev det stress under dagen men det
var ändå ganska trevligt att smårackarna kom ihop och fick
leka loss ordentligt. Inte minst när även Alex kom över med
pappa Dennis.

Iris vaktade mycket nog på Mamma när hon fick lova att rycka
In för att trösta eller kanske mata lilla T och det var väldigt ganska
Tufft för henne, Iris, mellan varven att se mamma på andra håll.
Även jag fick reda på att jag inte kunde bära för mycket på T.

Efteråt somna vi alla som smågrisar.

Iris har 3 nätter i rad sprungit över själv till vår säng och det
Är framsteg. Oftast brukar hon bara ropa tills vi kommer.
I nattas varhon riktigt tuff ch sprang två vändor fram och
tillbaks. Hon sprang och lämna en mjukisgroda, kudde och
snutte sen tillbaks för att hämta andra grodan och täcket.

Hon vaktar lite på mig om nätterna också. Eller fått för sig
Att sova uppe på mig. Och det gör ingenting för jag sover
I regel bra ändå och det är lite mysigt. Men i morse var
ryggen ganska trött och det har nog med den extra 14 kilos-
klumpen att göra. ha-ha

Att kunna göra animerade filmer har satt igång en massa
kreativa tankar för sekvenser i huvudet och jag kan ju inte
sova för det heller eftersom jag måste fundera och planera.
så idag är jag trött och lite grinig för det också.

Bortsett från gnället är det en underbar Söndag!

Inga kommentarer: