torsdag 5 mars 2009

En PIG bild

Andra bilden för PIG är väl inte heller något
sånt där som en mamma sätter på kylskåpet.

Annars var jag tillbax på fabriken igen idag. Det var
inte så kul men gick an. Veckan går och snart är det
helg igen faktiskt. Semesterlappar uppsatta redan
i fikarummet och det känns som det är något lurigt
med det. Det känns som om någon desperat håller på
att räkna ihop ekonomin på företaget och måste
veta semester för att få det att gå ihop.

Att gå ner i lön för att kunna behålla jobbet är väl
frågeställningen som de flesta fackligt anslutna bör
fundera över i dagsläget. Det kommer bli många
företag som hoppar på det tror jag och säkert också
min fabrik. Själv ser jag egentligen inget hemsk farligt
i det eftersom jag i en a-kassa-situation i vilket fall
har gått i genom taket. Jag får liksom inte mer
stämpelpengar om jag stämplar på 100 eller 80 %
av lönen. Men jag tror inte att hela grejen kan rädda
arbeten. Bara sätta falska hopp i människor.

iris sover inte så bra i sjukdomstiden och det inverkar
på mig också. det är väldans mycket snurr och bök
i vår säng. Och tårar för feber och drömmar och jag
får ont i huvudet för jag är rädd för att få ont i huvudet.
Men det värsta marorna känns utflugna nu och
kanske kan man få sova stock i natt.

Inga kommentarer: