söndag 12 juli 2009

Monitor Festival II

det var en kul kväll i monitorfestivalens våld.
kväll eller kväll kanske det int va, fresten, för vi
kom inte hem förrän i gryning och sånt är ju inte
småbarnspappan van med.

Festivalen var på en båt som hette Nievelle Montange
typ och det var en rätt shysst spellokal i det som en gång
måste ha varit last utrymmet. en drös med svartklädda
zyntfigurers drack smålandsöl och grogg i provrör hela
kvällen och dansade märkligt i den rökfyllda lokalen.
Alla tycktes känna alla och det är nog lite en familj det
där likväl som punkersarna var min flock när det begav
sig. Kul att se alla halvfreak.

Vi hade med kartonghuvudet och filmade lite sekvenser
på staden. ungefär blir det när jag klippt till det att
Hund kommer ut från en avstängd biltunnel. han irrar sig
fram till båt platsen mest på slump och går ombord där han
sen får uppleva konserten.

Rundberg var en väldnas trevlig person precis som Ronny
och det var shysst att beanta sig med honom också lite.

banden var väl inte helt superkul för mig att beglutta utom det
första, En halvkokt i folie, som var något av en elektronisk-
improvisations-dag-vag-look-a-likes. Mycket udda och barnsligt
på ett bra sätt.
Sen var det något Mashinery och något Sturbmixer som jag inte
alls fatsnade speciellt för, även om det var kul att se dom bitvis.
Köpte en tröja av de ena av dom av nån anledning.

Festivalen var över när Container 90 fick gå upp och dra igång.
Men då vaknade lilla kvarvarande skaran verkligen till liv och det
blev pogo, även om det i dessa kvarter kallas Slamdance
misstänker jag. Både Ron och Jon har en avväpnande skön stil
och jag blev impad hur dom skakade liv i de avmättnanden.
Sen var dom kvällens musikaliskt bäst akt också. En kanonslut
på en annorlunda kväll för herrn doghead.

Också var det fint att ha med Rami som guide. Han hittar
i Stockholm och jag var ju som en töntturist ibland och skrek
av förtjusning när jag fick se tex Stomatol-skylten och ett
äkta Hilton-hotell.
Och snacka som gamla kompisar också för det är vi ju och
lite om vad som livet har dragit väg en på andra äventyr. Vi
är ju tämligen sporadiska mellan varven.

Inga kommentarer: