fredag 10 juli 2009

Dead bird

störst är semester men inte så intressant för eventuella
läsare. Men kanske denna minirysare.

Grannen och frusbror ringde förhållandevis sena kvällen
och sa: död fågel på altan. Stor duva och rovdjuren har börjat
hacka i den. Jag tog på mig skor och begav mig till adressen som
ligger en fem meter bort. Och minsan låg där en vit duva med
upphugget bröst och vita fjädrar överallt och svarta bär och
regn och lit äckligt. Men jag tog en plastpåse och använde hund-
bajsplockar-tekninken för att få in rackarn i sin tillfälliga
förvaringsplats.
Dagen efter, alltså idag, sa nämda bror at tdet senare om kvällen
hade landad en butter rovfågel på hanses altan gluttandes efter
hans påbörjade skrovmål.

Imorrn ska jag dra till stockholm med kompis Rami och försöka
filma lite Container 90 när di spelar på en båt. filmremsa som kan
vara bra till Containerhundprojektet. Har lite idéer men det blir nog
inte så mycket crazy stuff.

Inga kommentarer: