torsdag 9 juli 2009

En annan katt

ett andra försök för Katt-gadd till Anna.

På fabrik stundar simester. Jag är glad för det
ska bli väldans skönt att få komma hem & vara
bara familj ett tag, jag, frun och lilla Iris. De är ju
egentligen på tok och för lite med bara 5 veckors
semester om året. 5 månader vore lagom! Attans att
man älskar pengar så mycket.

Cheferna klappar mig fint medhårs nu på sätt och vis.
Dom vill ha mig till driftledare fattar jag för alla unga
har ju fått sparken och alla andra är äldre än mig och
därför mer o-formbara. De tu chefskrafterna kör med
klapp på axeln och försöker måla mig in i hörnet känns
det som. Men jag är fiffig och märker det manipulativa
rävspel.

...men o andra sidan är jag också aningen paranoid.

Efter semestern går jag upp på natten också
( "bra Håkan, då kan du små starta som G L där, ha,
ha. flört, flört" - Chef )..och det blir skönt att slippa
eftermiddagsveckorna. Sen får man väl se om det
överhuvudtaget finns något jobb att gå natt på, om man
säger så.

Men Men Men. först simester.



1 kommentar:

Anonym sa...

Take it!! Du sitter säkrare i båten vid nästa "rullning" :-)

Brollan