tisdag 7 juli 2009

En katt

Vad är det med Annor och katter och gaddar?
Man kan fråga sig men kanske slupen mest.
Jag har fått hedersuppdraget att försöka med
en mjaoumärke på en till av Annorna hur-som-helst
och som ovan blev det.

Biografjobbet skulle jag nog ha kunnat fått men
etfer att pratat fru och mailat C så kändes det
kanske inte som en toppengrej ändå att bara ha
kvälalr och helger att jobba på.
Jag for i vartfall till salongen när fabriken stängde
och pratade med Herrn där. Förklaringen av läget
att jag hade jobb som jag int kunde rata för biovik
var förståreligt men vi kom överens om att om det blir
sparktider så kunde jag höra av mig för vikarielist.

Jag var och glutta lite på makineriet och det var kul att
se. Kläckte ur mig idén som jag gått och funderat på i
flertal år. Nämligen är det ju så att hela biograferandet
kan misstänkas halta med all filmnedladdning och så.
De är i ett krig de inte kan vinna. Min idé att säkra
lite inkomster är enkel: Varför inte visa retrofilmer?
Vem skulle inte vilja gå på bio för att se t ex
Hitchcocks Psycho? Eller kanske Casablanca ?
Men idén var svår genomförd sa biografisten för
alla sådana filmer är liksom inte tillgängliga för
biografer. hm.

Men hallå! var é semestern nu då?


Inga kommentarer: