måndag 2 juni 2008

Söndag in i Måndag

Söndagsköping var som en zombie och jag
var huvudrollen som undrade vad som hade
hänt. En bedarrad storm med skräp i svansen.

De flesta var alltså bakfulla i staden men i hundkojan
var vi oförstörda. Vi var flitiga och rensa vindsförråd.
Jag bokade Dubbel-Davids Punk-mobile till framåt
sommarn & det passar utmärkt så vi kan småköra
kartonger när det är.

”på Söndag ska bilarna tvättas för Satan”
- Imperiet

…och så gjorde vi också och grilla korv i
Kungsör och for hemåt och sen sov vi tills det var
Måndag.

Fabriken har blivit varm. Helvete också.

Jag äter Alvedon för huvudvärk sen igår kväll.

Iris har bara 4 dagar kvar på Humlan. Hon ska
bli storbarn sedan. På Trollebo. Till hösten.
Hon porslinmålade 4 muggar till fröknarna hennes.
De ska fyllas med godis och givas väck på
avslutningsdagen.

Till helgen blir hundkojan tom.

~

Konstig figur på fabriken säger på fredag
att den är alkoholist och säger på måndag
att man var på grisfestens öltält.
Visst kan man vara nykter i sådana tält men
det verkade lite knepigt. Som skyddsombud
ska man vara lite stöd också så jag kanske måst
fråga hur det var med det där. Jag hörde liksom
bara på ena örat vad som sades. Hörde kanske fel?



Inga kommentarer: