fredag 27 juni 2008

Mot natten

Haft mycket ritjobb att fixa med. Det är kul som tusan
men har varit lite taskigt upptagen gentemot fru & barn.
För det skämms jag lite.

Chefstjafset har lugnat ner sig nu. Jag sökte jobb på
monteringen och blev erbjuden men så norpade jag åt
mig en plats på nattskiftet istället. Så jag slipper byta
avdelning, jag slipper träffa somliga, Iris får gå samma
tider på dagis och vi kommer få lite mer slantar i pluskan
till-o-med. Tack för glada kampsånger!

Eventuella sömnproblem får vi ta då

Barnboken igen: 26 Juli ska författarinnan Michelle
Cadeau vara med på tv4 morgonsoffaprogram och då ska
hon prata om barnboken oxå. Kanske får man se nån bild
eller så? Det blir lite skoj och inte missa i hundkojan i
varjefall. tänk om dom säger mitt namn
En del av pröjset för bilderna i denna bok är att jag tvinga
Herr D att ge ut en barnbok som jag ska skrivrita. jag har faktiskt
fått en idé som kan vara bra att bygga på.

Ann-Cha har sommarlov och är med iris hela dagarna och
äventyrar. Jag längtar till jag får vara med dom och leva
sommarliv.

En vecka kvar.

1 kommentar:

anncha sa...

Nattjobb: kan gå åt h-vete kan gå bra. Vi måste i a f försöka :)

Jag älskar dig för din driftighet och framåtanda och din rit-skicklighet. Önskar bara att jag hade tid att hänga med i allt...

Belöningen kommer väl sen?

Älsk dej...

Tjing anncha