fredag 13 juni 2008

Jag säljer mig kanske framöver

idag kom en lokal fackpamp för IF METALL och ville
babbla med valpen. Jag funderade först om jag blitt utvald
för nån undersökning bland spånombud. Men saken var att
han ville höra lite om Diktsamlingen H. K. Kraxmaskin.
Jag har ju varit och ansökt om kulturellt pengastöd hos
klubben och det trodde jag int skulle bli napp. Men det
blev det visst och nu får vi se om dom tycker att min bok
är värdig att bära deras lilla symbol på baken.

Det finns ju enligt mig själv en del saker i samlingen som har
metallkoppling. Dels är det en del dikter, men främst är det i
den avslutande delen där jag skrivit en längre text. En fiosofisk
dygnsbetraktelse i mitt liv. timme för timme går jag genom och
mellan 6.00 och 14.00 så är jag ju helt sonika på jobbet.
Den tredje grejen är också att facket genom att stödja min bok
kan visa på en annan slags individ inom det egna ledet. Oftast brukar
historierna som ska lyfta fram budskapet att facket behövs vara
om någon tråkig konflikt eller liknande. Min historia skulle liksom
vara positivt lättsam liksom.

Vilket fall som helst så hoppas jag på att de faller för manuset.

Det jag tänkt få stöd på är följande eller något av förljande

1. Förbindelser att de köper in ett antal av böckerna
2. Att de ger mig ekonomiskt stöd för att köpa in böcker som jag
kan skicka till tidskrifter och annat för recensioner osv för att
därigenom lansera min bok.
3. Pengar för att resa tåg till Göteborg och uppehälle där samt
vara med på årliga bokmässan.

Förövrigt känns det som att Jag sålde min kropp till fabriken och
nu månglar väck själen till fackförbundet.

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Jag hoppas du får stöd till Alla punkter du radade upp. Det är ju jättekuligt.
Tack för informationen av din person. Du verkar vara en så varm människa. Jag vill alltid veta mer, men närmare kommer jag inte utan att träffas skulle jag tro. Det ä ju så.

Skön Sönda på Dig!

/ Miss Mjau Lyckad