onsdag 4 juni 2008

Nya ritarjobb!




Ovanstående är en bild som gjordes för min noir Jimmy Jazz.

Men det hände en massa skojsigheter på rita-jobb-fronten &
den här fick därför flytta till ett helt annat ställe.

från samma ställe kom en mamma med nätverk och vill ha
lite ritargrejer också. Ett barnboksgrejs är det och jag har
funderat över den saken. Jag har ju riteriet men inte manus
för just barnbok. Sen dyker det upp bara sådäringa.

Hon var telefonist förståss och det var inte förstavalet för
mig som får paranoia i lursamtal. Men som plåster så har
det blitt att jag kan rita in mig själv och somliga andra i det
projektet.

Jimmy Jazz hälsar att han nu är 10 sidor stenhård bomull.
Det kränger lite hit och dit i skrivandet och det är just att jag
inte vet vart det hela är på väg. Målet är inte viktigt men jag
är ännu lite grön i novellskrivandet så man kan ibland känna
sig frestad att avsluta så fort det bara går, bara för den delen
att man vill ha en komplett story. Allt under parollen....


hellre en kort komplett än hundra sidor ändlös

men som tänkt: jag har inte bråttom. våga ta det lugnt
och lägg i byrålådan om så krävs. Det som är värt något
hör liksom av sig ändå.

ritade en till bild idag för samma andra ställe




Inga kommentarer: