måndag 9 juni 2008

Gefle All Stars


Den passerade veckan var jobbig. Iris var sjuk sista
dagarna på lill-barnsavdelningen innan sommarlovet
och jag var hem och tog hand om henne.
Naturligtvis var det mest synd om mig ty det tärde
på tålamod efter 3 dags sjukbeklagande. ( skämt )
Det var i varjefall skönt att det vände. Hon har klagat en
del att hon har ryggont och vi var till doktor och det fanns
inget fel men man e orolig för rygg är en massa nerv och
grejer ju.

Natten till fredag vaknade hon 3 och beklagade sig så att
jag ringde nattsjukan och dom sa bara vänta morgonen.
Men jag var glad att få ett svar i varjefall. Vården tycks
ha så lite stålars nu så dom sorterar alla enligt principen
att man bara behandlar där det finnas befogad risk att dö.
Men dottern som somnade om i mammas famn och sen sov
vi till morgonen och den onda ryggen var mer väck.
Till saken hör att iris kör lite med oss och har ont båd här
och där. Vi reagerar väl mer när det är ryggsnack.

Vi åkte i varjefall iväg till Gävle som vi planerat. vi har
vacklat hit och dit om vi skulle det. Dottern klara inte att vara
fastspänd speciellt bra i barnstolen och det är en hemsk
upplevelse att åka längre sträckor för alla inblandade.
Vi åkte iväg och det blev en del stopp härna och därna.
Det blev vidare en del mutförsök. Men inte ens det funkade
när Iris hade ont i halsen också.

Det är så svårt att avgöra vad som är rätt att göra. Det visade
sig dock att vi beslöt rätt. Det blev en trevlig minisemster
i Den stolta staden Gefle.

Vi sammanstrålade med Familjen B från Sundsvall. Dom
adopterade samtidigt med oss och det var dom som fixat
hotell och sånt i Gävle. Vi damma bort resdamm och gick till en
stor park där vi hade picknick. Det var en kanonställe mitt
i staden som påminde lite om Slottskogsparken i Götet.
På kvällen gick vi till en charmigt sunkig amerikarestaurang.
Sen hem och sova på det bästa hotellrum vi haft nån gång.
Scandic hotell city Gävle Betyg 5 af 5
Även morgonbuffén var den bästa jag upplevt genom alla
mina resor hit och dit i världen.
Det var kul att träffa Familjen B. Vi har ju Kina gemensamt
och även om det är lite stel mellan varven så är det bra
att träffas och utbyta erfarenheter. Desutom kan vi i Augusti
slippa bryta is då. Deras dotter var gullig och mycket mer
pratig än förra gången vi sågs. Men jag hörde inte norrlänska
ännu. ha-ha.
Gävle var en fin stad med många många stayer överallt.
Tyckte det var shysst och trevliga kvarter vi besökte och
kan mycket väl tänk mig åka dit en liten längre stund än blott
över natta som nu skede.

Iris sov fresten mycket bra på hotellet.

....men resan final var tt åka till Furuviks djurpark.
Det var en riktigt höjdare för dottern. Hon fick se apor,
Nicke Nyfiken och riktiga. Hon åkte lite båtfärd, hon åkte lite
karusell och åkte lite farmors bilar.
Mjukglass och sen hemfärd.
Iris sov 15 mil och skrek de sista 5.

Inga kommentarer: