onsdag 11 juni 2008

Köpings vildflod



jag har fått en tecknarjobb som jag funderat över om jag
kan fixa. Jag håller nämligen för fullt på att göra ordning
bilder till en barnbok.

Det är en bok som handlar om identitet poch hur det kan
vara om man har en blek förälder och en mörk och själv
är mitt-i-mellan. Det är en kvinna som har skrivit "sagan"
utifrån frågor som hennes barn funderat över.
xtra Kul är att lilla hundfamiljen har fått plats i manuset
eftersom vår familj och är lite sådär färgglad!
Bilder som dyker upp i bloggen är lite smakprov.
~
Jag är mosig i huvuudet, instängd av snor, ömma
ögon och ömma öron. Mitt tal är hosta och jag bär nu den
sjukdom som Iris bar förra veckan.
På fabriken hankar jag mig fram med vännen Alvedon,
kaffe och lugnsysslan upplärning av annan maskin. Jag går
bara bredvid och säger jaså och jaha samt ställer en och annan
klurig fråga.
Senare:
När Iris & Mamma kom hem drog jag med dotter ut för att köpa
ny ritpenna. Ett åskväder landade plötsligt på Köping och ett
regn fövandlade gatorna till vildfloder och husfasaderna täcktes
av någon slags hagel. En sådant rusk det inte går att fly. Bara
bli ett med och under det nyköpta paraplyet hade vi det ganska
mysigt när vi gick hemåt. Hon på min arm och jag i blöta sandaler.

Senare igen ligger dotter och sover under en regnbåge.
Klotten myser i soffan och jag nyser vid datorn.

Inga kommentarer: