fredag 12 september 2008

Ondska runt omkring oss


Iris kan nu göra hårdrockstecknet utan vidare. Jag hatar när
folk drillar sina ungar för att på befallning utföra partytricks.
Sen hittar jag mig plötsligt en Torsdag i full färd med att lära
upp henne med jst ett sådant. Och nu vill jag ut o demonstrera
mitt barns sällsamma förmåga.
Hårdrock är Metallica och senaste skivan fick jag bränd av
en jobbarkompis datakunninga son. Den blir det till att lyssna på
i helgen. Dansade lite i morse med iris när jag kom hem.

På fabriken har dom uppmanat knegarna att förse sig med
stegräknare. Alla gick åt i ett bokstavligt nafs och dagen efter
hade Ulrik Filling blitt galen utav detta. Han var arg av någon
anledning och nästföljande natt så skulle alla stegräknare in
till närmaste chefs kontor. Det blir spännande på ett tråkigt
sätt att följa detta dramas utveckling.
Jag misstänker att dom blev rädda när dom insåg att knegarna
skulle kunna avläsa hur många mil dom går på skiften. Att cheferna
liksom gett oss bensin för att släcka elden. Eller också var dom
radioaktiva!

i Tvi-serien Heroes återfinns elakingen Sylar. På Ica i Köping
jobbar hans dubbelgångare. Jag hoppas att det blott är utseendet
som är lika. Annars är vi i trubbel!!

1 kommentar:

Anette sa...

skitkul tycker jag som var o kollade på Iron Maiden med mina stora barn, 19 o 18 år, i somras.
Åhhh vilken bra konsert det var!