måndag 1 september 2008

Ned & sen upp igen




Ett surt äpple låg i brevlådan när jag vaknade. If Metall
tycker att sponsring av min diktsamling är en sådan grej
som dom ska lägga sina slantars på.
Det var kanske väntat men någonstans hade jag ändå
hoppats på att få det därna kulturella stödet så att hela
spektaklet blev ännu större. För jag blev lite sur.
När tjura för Watson så meddelade han att det var gansk
vanligt med nederlag i stipendium och bidragskvarteren.
Dom hade lyckats samla ihop närmare 50 stycken!

Min käresta, lilla Ann-Charlotte gulplutt har en trasig
rygg men ändå är hon glad och snell. i det perspektivet
skämms man ju nästan.
Så jag snöt mig och tänkte på allt positivt som händer.
Jag har haft migränhuvudvärk i två dagar. Den är borta
med att jag vaknade idag.
Alex kom och lekte med Iris idag efter dagis-mat-rallyt
och då gillade jag att dom har så kul när dom lever rövare
i lägenheten.

Jag har en massa rita-grejer som ligger och väntar på mig.
Exemplerna ovan är från c90-bookletten. Men jag kör dubbelt
med Michelles engelska barnboksversion oxå
& Runt hörnet ligger faktiskt min andra diktbok och väntar.

Inga kommentarer: