måndag 15 september 2008

Container 90 är klart

Nu har jag tecknat den sista bilden till Container 90´s
nästa skiva. Blir nog rätt så bra om man får vara så
fräck att man bedömmer själv.

Det är ett ganska bra sätt att arbeta så som vi gjorde
denna gång. En del bilder behövde jag bara rita ner för
att de liksom är klockrena hur de funkar med texten &
en del behöver man snacka fram en idé som funkar och
det blir lite skick med skiss hit & dit.

Helgen var bra. Vi gjorde int så mycket mer än att
på fredagen vara på parkeringstivoli och Iris åkte
lite karusell. Man tycker 35 spänn e dyrt för lite snurr
men när den därna rackarn skrattar så skulle
det gärna kostat 350 spänn utan att jag hade knorrat.


Men det är en kris utan dess like i våra plånböcker nu.

Därför gick vi mest & glutta på Lördagens marknad och
på Söndagen var vi och trava runt i skogen. Billigt & bra.

Skämt åsido så har vi varit en bra familjehelg och vi har
satt henne först. Det är så mycket att hon bara får haka
med i vardagsbestyren. Så vi försöker ha "familjens dag"
så ofta det går.

Fyradagarsvecka är ju nästa väck och Ann-Chas rygg
e bätter faktiskt.

Idag hade Iris tre-års-kontroll med alla rätt. Blott lite
tråkigt när främmande tanter undrar vilken av
bilarna som är störst.
Ska jag köra på dej, sa Iris och sen gick vi hem

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

"Ska jag köra på dig" Hahahahahaha.
Barn är ju smartast, därför tror jag att vi stgändigt måste söka oss tillbx.

Like din pic. till omslaget. Du e ju bäst... på tal om Kalle Anka. Ha. Det där du skrev i min blogg om att ha höga tankar om sig själv... är inte det en definition på könet; Man?!

;)

/ Miss Lyckad - Sjunger sånger om hösten -