lördag 14 februari 2009

Veckoblogg

Veckan som gick har haft med sig mycket. Både roligt och
ledsamt. Så vi börjar med det tråkigaste. Och det är att varslet
över fabriken har Märkt antalet 38 stycken till som ska få gå.
Total 220 i dagsläget och Från andra hållet börjar man fundera
om det inte närmar sig lilla Hunden också.

Annat tråkigt är att jag är tillbaks på skift och hela magen är full
av sotfjärilar när jag jobbar på kvällarna. Jag mår inte bra alls och
blir sur och jag tycker det hela är väldigt orättvis. Beter mig lite
som en treåring.

Men familjens riktiga treåring sköter sin del av den nya stilen
med glatt humör. Oroligheten vi kände över att ha dotter bara
en timma på dagis om dagen visade sig Vara överdriven. Eller
onödig. Det funkar faktiskt riktigt bra att lämna. En fördel är
Att dagistimmen ligger mellan ett och två och då är dom ute
och leker på gården Hela tiden. Skönt att slippa att plocka av
henne kläder. Och för Ann-cha är det nog Skönt åt andra hållet.

Det är kul att vara mycket på egen hand med Iris men man
får ju lite psykbryt här och där när hennes välsignade tuffa vilja gör
sig påmind. Och kanske inte lika entusiastisk kastar man sig ner
i legolådan när det närmar sig Fredag.

Thåström har släppt nytt och jag ( ann-cha egentligen ) köpte hem
låten och den var ju bra och lovar gott inför storskivan. Ändå blir
man fundersam när A Camp, som kommer efteråt i nyaste spellistan,
tilltalar mig mycket mer. Jag menar, när tusan blev jag mer A Camp
än Thå?

Musik har varit källa till något annat kul denna veka när jag hittade
Container 90s första Grej som dom gjort med fabriksprojektet. Jag for
runt på fredagen och spelade in fabriksljud och skulle skicka till Ronny
men kunde inte förstå hur ljuden skulle komma från mobilen till datorn
så det blev stopp där .i vilket fall så är det spännande vad som kommer
hända där.

Watson var luren också och pratade en massa om framtiden men jag
missade det mesta eftersom iris pockade på uppmärksamheten just
då. Men jag förstod att jag ska göra några designer på hur jag vill ha
tröjor och att han och Swedish Merch kommer samarbeta på något
sätt framöver. Det är kul att dom kom koppla ihop sig utan direkt
inblandning från mitt håll.

Vi har haft Mamma, Pappa och bror med familj på middag idag och
det var najs. Nästa helg är det dags för lilla draken att sova borta hos
farfarfarmor sin igen och avsikten, förutom att träffs, var att värma
upp henne inför den grejen.

Ikväll e det melodifest förståss

övrigt så kommer jag bli inkopllad i tecknandet av ett superhjälteäventyr

Inga kommentarer: