onsdag 4 februari 2009

fabriksgrejs mest

Jag har inte helt kommit ur natten ännu. Det vänder
på småtimmarna och jag får ligga och blinka lite några
timmar. Men det går sakta åt rätt håll.

Nästa veckas eftermiddagsskift har annars spökat
väldigt denna vecka. Vi har försökt fått till att jag börjar
15.00 på Mån-Tis-Ons för att slippa ha Iris en kort
timme på dagis. Sedan hoppas vi att hon istället kan gå
ner 11 på Torsdagen och få några mer sammasatta timmar
lek istället.

Men bångchefen vill inte riktigt befatta sig med tillkrånglade
arbetstider vad det verkar. Han säger att det inte går och
att det blir så mycket avundsjuka/grus i ögonen på andra
om en har specialarbetstid. Men jag är övertygad om att
det skulle gå att fixa med lite god vilja. Kanske är inte jag
hans favoritknegare ändå? Kan det ha något me det att göra?

Annars blir det något spännande på jobbet imorrn när det
blir extrainformation från Metall. Hoppas det inte är
mer sprkningar på gång bara. Ett rykte säger dock det
"positiva" att fabriken stänger igen verksamheten vecka 9
och låter oss gå hemma och skrutta med betalning. Men det
är som sagt blott ett rykte.

Iris hade haft halvdålig dag på dagis med mammalängtan.
Hon hade sagt att det var Lördag när hon slog upp ögonen
och den längtan känner både jag och ann-cha igen ju. Så kanske
var det det som hängde kvar under dagen. Annars har det gått
bra att smita iväg på morgonen utan att väcka kärestorna.

Har tackat ja att komma läsa dikter för Hagateatern någon
gång framöver. för att dra till med en klassiker så får vi väl se
hur det urartar sig!

Inga kommentarer: