onsdag 25 februari 2009

Dagens sport: Bil och bad

Klockan 7.30
Iris och jag hoppar in i Saaab och syr bort från Köping

Klockan 8
Är vid Arboga Badhus för att upptäcka att de inte
öppnar förrän 10.00. vi åker och handlar på ett Domus
och tänker fördriva tid på Tågstationscafé

Klockan 9
Är jag tokuttråkad på fikning och vi bestämmer oss att
åka hem till Köping och bada i det lite tråkigare h2o-huset

Klockan Kvart i 10
Brum och framme i Köpinbg och dom jävlarna öppnar 12.00
brum tillbax till Arboga och slutligen plask klockan 10.10

~

och vi hade riktigt kul där i badhuset. Iris kom loss
i vattenrutchkanan och vi åkte hela 5 gånger och pröva
doppa fötterna i bubbelpool oxå. Sen fick hon både
magknip och blev trött så vi fick åka hem igen.

mamma & Iris försvann till Mormor och jag försvann
till Kungsör och Ronnystudio där jag läste in texten
för Containerhundprojektet. Det gick ganska bra tror
jag även om det kändes lite knäppt att läsa upp dikt
för nån sådär i mick. vi gick igenom text och idéer och
Ronny var proffsig och hjälpe med tips och förslag på
hur jag skulle läsa här och där. det kommer bli en sjudelad
grej där ttvå delar kommer övergå i någon slags låtar.
Dom kommer Ronny sjunga/gapa på. Det blir häftigt
att se vad det hela kommer resultera i.

Han har ju en dotter Inez och jag bjöd dem hem till
Rudbeckius imorrn så får vi se om barnen klickar.
Annars är det stora äventyret för Iris imorrn att gå
på bio för första gången. Visas gör filmen som heter
Mamma Mu och Kråkan

Inga kommentarer: