onsdag 18 februari 2009

Det poetiska Caféet

Den jokern vore intressant i melodifestivalen.
En ny teckning är det till Q efter lite stiltje.

Tusan vilka maror det redan sitter i magen och
tuggar redan. Det är den 7:e mars som jag ska medverka
på ett poesicafé drivet av Hagateatern här i Köping.

Vi blir tre läsare och jag inleder. De andra är också
Köpingsrotade men lite större än mig inom skifteriet.
Den ena heter Sofia Eriksson och den andre Csabi Urban.

Det änns skönt att ha paxat första lästiden så jag inte
behöver köra efter någon av de mer erfarna. Jag vet ju
inte ett skvatt om hur det går till. Då kanske de föresten
inte heller kan kännas så fel? Vi får se vad som händer.

Det är maror redan som sagt.

Men ibland är det nyttigt att pröva saker som man
är obekväm i tror jag. Hela tiden söker människan efter
det bekanta och den naturliga inställningen till något
nytt är ju ett rungande NEJ, fy fan!!

Följer man den instinkten hämt skulle livet ganska
snart stagnera för att sedan helt stelna. och det är
väl egentligen ett ännu större nej-fy-fan.

Så. Nu måste jag bjuda intresserade att komma
till Cafét vid Hagateatern Lördag den 7:e klock
14. Brrr.

2 kommentarer:

Al sa...

Sjukt trevligt med ett poesicafé. Något sådant borde verkligen finnas här i Skellefteå.

Doghead sa...

Det är faktiskt första gången som teaterna annorundar Cafeet så vi håller tummarna att det blir en framgång och att caféet återkommer.