torsdag 22 november 2007

Sålde en tavla för tusen pix

Idag hoppade jag in i Saaben och drog iväg strax innan stämpelklockan sa okej.
Hade träff med Supra-Hydro-Yara på Ögir för att sälja en av tavlorna som hänger
där. Och jag kom i tid och drack Kaffe och satt och besvärades av att int tanten kom.
En hel halvtimme fick jag vånda mig ner i tanen att jag var bortglömd och upp i tanken
att idioten inte ska få köpa någon tavla alls!!!. Men sen kom hon tillslut och jag fick pixen
som familjens så mycket bihöver. Och hon fick tavlan till sitt företags lilla konstlotteri.

Adjöken, sa jag och:
- Vi syns nästa år!! ..och med det menade jag lit skämtsamt att hon skulle köpa en tavla av mig varje år. Men hon reagera inte på det skämtsamma. Hon såg fresten inte ut att vara som en sådan som uppskattar dylika skämtsamma tillrop.

Granberg bjussa in mig och frugan på Middag vid trettondagen för att beglutta generalrepetitionen av den Ögiriska Revyn. Jag ritade nämligen en poster till den grejen.

~

Mycket konstigt med datorn idag. Inboxen hade inte ett enda Spam. Kul förvisso men lite konstigt tomt. Vart ska jag nu få tag på R_O_L_E_X och Viagr ? Obs! Skämt!!

~

Irisdotter sover, Mamman har jobb-jul-festlighet och strax ska jag dra mig baklänges.
Sov gott.

Inga kommentarer: