fredag 30 november 2007

Förglutt av bilderbok!

Jag hade lit treflig mailkontakt med Chibi, tecknerskan bakom
den kommande bilderboken som jag har med några alster uti.
Och som topp fick jag förglutta PDF:er ur boken. Här neda är en
av bilderna som jag har med. Den kom till när jag tänkte skapa
min variant av Kung Bläck. Kung Bläck Magasin är ju tidningen jag
hobbyjobbar för. Och han, figuren, fanns med i senaste numret oxå.

Själva helgens ankomst är kul, bara det, men boksläppet av
Diktsamlingen Svensk poet 2007 är ändock de roligaste som
händer den närmaste tiden. Lördag 1:a December är releasefest
i kungliga huvudstaden. På http://www.kingink.se/ kan
nyfikna läsa om vart och hur och mer preciserat när den sköna kompisen
bestämt att vända ut-&-in på litteratursverige





Själv kommer jag inte vara med på festen. Den lilla
lilla tunna tunna filofaxen var faktiskt lite ikryssad
morgondagen. Dock hyser jag inga tvivel att tillställningen
blir skön för de närvarande. Ha roligt alla flumnissar!

Inga kommentarer: