tisdag 27 november 2007

Musik: Swedish old school EBM

Samlingssingel Swedish old school EBM
Betyg: 3 af 5





Fyra av Sveriges ledande, och kanske enda, EBM-grupper gick samman
och gav nyligen ut denna vinylsingel! Jag tycker det är kanonfräckt och
instiativtagaren Ronny L, tillika gaphalsen i Container 90, ska ha all heder
för att vara en sådan aktiv brinnsjäl.
Jag är inte helt hemma på banan när det gäller EBM och det faktum att jag
fick lov att besöka föräldrahemmet för att hitta en fungerande spelare gjorde
kanske inte heller skivan rättvisa. Deras högtalarsystem är tämligen torrt.

Dock gillade jag det jag hörde. Astma och Kommando XY´s
låtar var likadana i mina öron. Helt okej, men int mycket mer. Container
var snäppet vassare. Ett lite annorlunda lågmäld framtoning än vad jag hört
från den dun tidigare. Mer morr och det gillade jag. Men min absoluta
favoritbit var Ekobrottsmyndighetens låt Eine Tasse Jäger. Dunkade som
värsta tvåtaktspunken.

Skivomslaget har jag ritat.

Man kan köpa skivan via bandens hemsidor. Här är länken till
Container 90´s my-space. Där finns det info för spänderbrallor:

http://www.myspace.com/container90

Inga kommentarer: