lördag 24 november 2007

Frostänglarna ställer till det.


Från trapphuset ser jag ner på gården. Denna morgon var det besynnerliga
fläckar i det ihjälfrusna gräset. Jag fick för mig att det var mattor som legat
spridda över gården och när ägaren under den tidiga morgontimman lagat
bort sina mattor hade dessa fläckar lämnats kvar. Men sen förstod jag att det
var någon flitig unge som helt enkelt gjort frostänglar.
Det var minus 10 och ärendet var att veva igång bilen för avfärd till stormarknad
med familj. Men en av bildörrarna vrånga i helvetes när den väl gick upp, ty sedan
gick den ej att stänga. Själva "klicket" ville aldrig bli och åka runt med en glappande
dörr går ju int.
Fick låna bil av Morsan & Farsan medans dom fick låna Iris. I den lyxiga
silverfisken gled jag och Kärestan till affären något sent men vid bättre humör
än på morgonen när själva dörrdramat nådde sin kulmen.

Vi handla som faen mycket. Lite dålig med pengar har vi denna mpnad så det var
bäst att köpa så myket vi bara kunde innan dom tog slut, liksom.

~

Min farmor tappar sansen berättade päronen när vi åt Tacos tillsammans i lilla
köket. Hon är gammal som kriget, kanske som båda krigen, och det börjar väl
bli dags kan man misstänka. Ska väl ta mig i kragen och åka & hälsa på under
julefriden. Får se hur det stårt till med henne då. Hon hade inte riktigt koll på vem
mamma var, vad jg förstod. Lite tråkigt med sånt där, men det är mer eller
mindre väntat när det handlar om åldringar.
~
Iris sov middag och jag mickla med bilen och löste dörrgrejen. Ingen får röra
vänster bakdörr på denna sidan midsommar!
~
Sen bakade vi pepparkakor resten av dagen.

Inga kommentarer: