onsdag 28 november 2007

Köpings Julgran 2007

Mitt i veckan. Man gör sitt kneg och kommer man bara förbi den
förfärliga Tisdagen så vet man att det reder sig. Och den är förbi.

Jag tog lilla draken i hand och vi gick ner till staden för att handla
tv-tidningen. På vägen hem mitt på torget blev vi bekanta med
årets gran. Alldeles plötsligt och 13 meter hö stod den där i vår väg.

Vi närmare glutt såg jag att det inte var en julgran utan en fulgran.
Den var almänt sned och toppen var delad så ingen snygg spets upplevdes.
Vidare var det tät på ena sidan och gles på den andra.
Nixpix tänkte jag och höll med Iris när hon ropade:
- Ta bort gran
Vad hon hade mot den vet jag inte riktigt. När vi kom närmare
så sa hon fresten att hon "ville åka gran". Mystiska lilla älsking!

Till granens försvar ska sägas att den aldrig bett om att bli
julad på nåt jävla torg. Till granväljarnas försvar ska sägas, så som
det diskuterades i omklädningsrummet på fabriken:

"Nämligen att de granar som säljs slut fortast är de sneda och
vinda, ty snehet och vindhet tilltala köparna eftersom de själva
öro sådana"
- citat av någon jag kommer inte ihåg vem

Julgran, Köpings torg 2007
Betyg: 1 af 5

I hundkojan kör vi med plastgran, vad nu det säger om oss
med tanke på omkädningsrummets klokeri.

Inga kommentarer: