onsdag 14 oktober 2009

Synlig men inte

Radiolänk om man vill lyssna på mitt senaste
Tänkvärt i Radiovästmanland. 12/10 var det.

Krönikalänk om man vill läsa min senaste
Krönika för "Du och Jobbet"

Och idag var jag även debutpubliserad i
Magazin24. Glada tillrop på jobbet och många
som håller med om tänkleriet.

.. så jag syns lite överallt lilla linslusen
denna vecka.

Ändå känner jag mig osynlig. Min önskan är ett
jobb, en ordning på framtiden. Men ingenstans möts
jag av ett JA!-Precis-vad-vi-väntat-på! De sp, jag vänder
mig till förstår inte vilken bra figur jag är att knyta till sig.
Och jag vet inte hur jag ska förmedla det för
aktuella. Denna arbetslöshet kommer och är ett jäkla
spöke som sitter och krånglar
till allt. Jag grämer mig. Fattar att det kommer bli
en tuff grej. Ändå har jag knappt börjat med sökandet.
Jag är rädd för att hamna i en energilös depp men
jag blir tröttare för varje dag. Hela familjen gäspar.

Voff

Inga kommentarer: