måndag 19 oktober 2009

Fjärilsdottir

Dagtid kommer antagligen ta slut som det ser ut och
detta för att monteringschefen sa att jag gäna fick komma
och jobba mer helt på banan. Först tvekade jag men det är
ganska bra ändå att skifta kom jag å då det lämnar
jobbsökartider på dagen hemmifrån osv.

Vidare att klippas bort från maskinutrustningen
helt sista tiden känns riktigt bra. Monteringsbanan där
är ganska enkel och tankarna får vandra hur som helst
då. Bra!

Vad som flygit i dottern vet man inte, men de senaste
dagarna har hon varit så hjälpsam och fin. hon säger
"Okej då" om man ber henne göra vadsomhelst. Ha-ha.
Hon snackar lite om en kille pop dagis som är lite äldre
och som hon inte verkar gilla något vidare. en äldre grabb.
Jag sa åt henne att hon skulle säga att han var löjligt och
fråga om han vill ha en puss eller?
Sen idag berättade hon att hon sagt att han var löjlig och
VILL DU ATT ETT LEJON KOMMER OCH ÄTER
UPP DEJ ELLER? Ha-ha

Jo, hon kommer utveckla svar-på-tal-förmågan tror jag.
I söndags promenixen gick en tant förbi och sa til lIris
- Vilken liten fjäril.
Jag tänkte att det var en knasig kärring som gick och
kommenterade omgivningen sådär, men det var ändå en ganska
rar kommentar. Inte iris dock som skrek efter tanten
- Jag är ingen fjäril! Jag är mänisha.

Inga kommentarer: