onsdag 21 oktober 2009

En grön skylt i bollnäs


..ritade jag till "moster Petra" för ett tag sedan och nu har det varit
fluktare där och fotograferat den. vilken fin det blev med Grönt och
allt!
Min debut som frilansande kulturjournalist fanns att läsa i Magasin 24
idag i den djuplodande intervjun med Filmakaren Cladam Englund! Jag
tycker nog det var en förträffligt bra intervju om man får vara lite
noll-modest. Ja, detta antijantiska utrop bottnar sig i att jag var till V-ås
idag och besökte Rekryteringsmässan och om jag kallade den en köttmarknad
igår så kan jag bekräfta det idag. Det var så mycket folk att det tog 5 minuter
att gå till längst bak i kön. Ett synintryck som verkligen påtagligt visade mig
hur läget är med gamla Moder Svea och arbetarna där uti.

Nya fabrikschefen på jobben tyckte att det saknades framtidstro och
gnista i arbetarna på Getrag. Behöver knappt kommenteras men det är
skönt att företaget framledes styrs av klarsynta.

Det antisjantiska får man plocka fram när jag efter en timme kom in
och skulle sälja mitt trötta lekamen. Jag kunde tex köra truck rätt så
bra. Det lite mer udda var att jag skicka in mig själv som namn på
vicklistan inom kriminalvården. Vore faktiskt ett spännande jobb.

Realeseparty på EBM-skiva framöver! jag far kanske med Rami
till kongliga staden på det spektaklet! 7 Nov.

Inga kommentarer: