tisdag 14 april 2009

litet gräl och stor väggmålning

vaknade 4.00 och sen var det 5.00 & fru sa
gå och jobba nu med en vänlig klapp på axeln.
Måsara skrek som tusan i morse o jag tänkte
Göteborg när jag velocipedade fram till fabriken.
Körde maskin och telgraferade med Walons Motor
i Kungsör som är den reperatör som ligga närmast
vår trasiga, snyft, Saab. Kanske tvåtusen kostar
den där rem-rackaren.

Roligare är gamla boxarvännen Almir som vill
ha nåt målat i träningslokalen. Han fixa overhead
och jag vässar penslarna. Det ska bli kul att göra
något där. Ett spännande litet projekt.

sen grälade jag och frugan lite också.

sen gick jag & hmta 3 feta edgar allan poe böcker
så nu har jag typ allt som han har skriftat. enda lilla
tråkiget är att det inte är illustrationer i novellerna.
ag har några gamla utgåvor av hans böcker och
där är det alltid med en bild/story. Så hade hoppats
att det liksom var en grej som alltid var. Det är i vilket
fall en dröm för mig att få göra. illustrera en edgar
allan poe bok!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla vad OK verstaden i Kungsör tar, kanske billigare(och fortare)?

mvh Brollan

Anonym sa...

dom fixar inte med såna grejer längre. blott däckbytesservice finnes kvar i deras regim
- h