lördag 18 april 2009

Lite färgdramatik


va skönt de e och stoppa handen i färg ibland.
såhär såg min ut när vi gjorde fotavtryck av Iris
fot i morse.

vi var & spana på musikskolans öppna hus och sen cykla
vi och köpte lördagssnarr på hemskköp. Iris är en vokabulär
liten tjej och i kassan peka hon på en gammal tant och sa just
så och skattade
- Du är en gammal tant.
hon såg lite sur ut tyckte jag allt. ha-ha. sen for vi hemåt och
en afrikan stod i parken. han sa hej och tittade så mycket på
mig så jag stannade för jag tänkte om han ville mig nåt.
det ville han inte sa han. När vi hojja iväg fråga Iris varför
han var svart i ansiktet. Ha-ha. Hon har aldrig förut reagerat
på skinnfärg även om hon sett ganska många olika nationaliteter
som går förbi ute i kyrkparken. afrikasnubben skratta.

2 kommentarer:

Lenita sa...

var tillsammans med en afrikan för nåt år sen, när min kusin såg han, helt spontant sa hon "Oj vad svart" haha barn menar ju inget de säger ju bara=))

Doghead sa...

Ja. Det är egentligen en själv som är pinsam för att man tycker det är lite pinsamt. Men när dottern upptäckte en dvärg som gick framför oss och började förtjust skratta och peka och prata om : "vilken liten farbror" fick jag till slut lova att vända barnvagnen! ha-ha.
Fantastiskt dock att hon såg att det var en farbror trots att han var kort som ett barn