onsdag 20 augusti 2008

Om väntor

Ann-Cha har rygg ont igen, min stackars käresta.
Ganska tur att jag jobbar natt så vi kan hjälpas åt
med morgonens dagisrace och eftermiddagsbestyren.

Idag blev det lite läskigt när vi var och handlade, lilla
dotter och jag. Iris sa i kassan att hon skulle parkera
barn-kund-vagnen och gick iväg. Hon brukar oftast
gå till en lekflygplan och jag trodde det var dit hon
tänkte sig.
Sen när jag pröjsat och packat de rostade fröna och allt
så var inte lilldraken däringa det var tänkt att hon kulle vara.
Hon var långt väck på andra sidan varuhustorget och
höll faktiskt på med att parkera sin vagn.

Blev lite nervös att hon blitt bortrövad.

Dagens fundering är varför man blir så berörd av
Gorillamamman som vägra släppa sin avlidna unge, när man
inte av allt annat elände som stod i tidningen.
Är man så avtrubbad av människans ständiga elände att man
inte tar in längre? Ska till apor för att känna empati?

Konstnärligt har jag en hel del på gång. Men det går kreativt
lågvarv i själen. Antagligen så har flytt-måla-vägg-semster-
slut-höst-regn-fixa-jobba-natt en del dåligt inflytande på
kreativismen. Det medför att jag går och konstigt väntar på
något. Väntar väntar väntar.

Min väntan:
Metall ska höra av sig om eventuellt sponsring av next bok så
jag kan höra av mig till förlaget och datum kan fixas fram så
jag kan börja planera hagateaterkväll. Vidare väntar jag på
Hagateatern som ska sätta upp skylten jag designade. Det är
hos skyltmålaren nu sa Anna på Charta 25. Sedan väntar jag
på Barnboken som ska komma på måndag som jag har gjort
illustrationer till. Min speciella familj heter den. Sedan väntar
jag på Container 90 bestämmelse om dom ska ha bilden jag
gjorde. Sedan väntar jag på att få idéer till tavelserien jag tänkte
måla. Blott vaga grejer har dykt upp i huvudet. Sen väntar jag på
Hilda Häxa grejen lite också.

Imorrn är det slutbesiktning av gamla hundkojan. Han är väldans
noggrann i sin kontroll och man kan misstänka att det dyker upp
något som vi får pröjsa för. Iris har ju tex ritat lite på en tapet.

Lycka till!

Inga kommentarer: