torsdag 14 augusti 2008

Flyttstäd klart!

Träffade på Herr Kamel och han hade
planer för en liten konstnär utaf min kaliber.& varför inte
egentligen? Hans idé var enkel och kul
på ett sätt som tilltalar mig.
Projektet rör mig så till vida att jag ska måla ett
litet antal tavlor som sen ska hängas ut på en sajt
till försäljning. Kamelen gillar kombinationen av
punkmusik och konst och det är just där min person
blev intressant.

Inskolningen av Iris på storbarn går rälsande fint.
Fortfarande är det mycket trötta hundar som slaggar
Om kvällarna men hela haveriet börjar rätta upp sig
igen lagom till semesterslutet.

Bäst 1: Vi har städat klart i gammel lya och det var
En skön börda som sprängdes

Bäst 2: Nya hemmet är ett hem med en öppnad ytterdörr
Utanförsrörelserna är familjens nya kompis och det är
Lite livet på landet känsla fast vi e i centrum. Häromdaga
rensade jag ogräs. Iris sprang med grannungar och Kärestan
stod i sitt vit-nymålade kök och fixa med gardin. Inget
spexiellt men ändå en skön sekund av hem-känsla som man
inte haft sen vi började plocka i kartong för 3 månader sen.

Sämst: ny lya är nya äventyr. Nu är det stopp i avlopp

Annat sämst är att taskmörten simma förbi Ögir & snodde
Johnny tuffa gitarr.

Inga kommentarer: