onsdag 27 augusti 2008

Fynd

Har färdigställt en bild beställd av ett hårdmusicerande gäng.
Det står Acevia och det är bandets namn. Lite udda jobb och
det var fräsigt att få pröva sina färdigheter däringa.

Barnboken om JayJay som undrar över sin färgaskinn har
blivit försenad då förläggaren haft flunsa. Det blir till att vänta
mera. Men man står ut när det int är ens egen bok i varjfall.
En kul extrajobb har trillat in på jay-jay boken. Den ska göras
i en engelsk version också och då ska några familjer bytas ut.
Så jag ska rita fram några nya till den.

Jag går en kurs på dagarna och det är ganska soft att sitta
och inte jobba så hårt rent kroppsligt. Sen får man middag i
halvsnoffsig resturang varje dag också. Jag vantrivs inte på
fabriken. nej nej. Men jag skulle gärna gå mer sånhärna kurser.

Har valt ut två dikter till Svensk poet 2008. Båda är ur min
kommande diktbok. Temat för S.P. 2008 är musik så det
blir en dikt som är ett brev till John Lennon på hanses sätt
att dikta. Sen blir det en dikthyllning till utekväll med käresta
och Asta Kask. Det ni!

Jag har haft migränisk huvudvärk hela dagen. Men nu har den
släpp taget. Hurra!

Hurra också för min fru som så påhittigt påhittade ett stort
bord med massa stolar till på blocket i Köping som jag både
telefonerade och for väck och handlade. Fynd för 1.500 och min
snälla bror kan intyga som hade den stora forslingsbilden samt
halv bärkraften.

Inga kommentarer: