lördag 5 september 2009

Lördag

På Lördgamorgon for vi till Arboga och en marknad
som hölls där. Den va inte vidare stor kan man säga.
Iris fick en klubba. Vi gick vidare till secondhandhuset.
Det huset var däremot mycket större än sist. Roligt gå
glutt på skräp.

Jag har en grej för en möbel/inredningstil från det som
jag kallar 40-talet. Typ stringhyllor och sånt. Ann-Cha
är helt oförstående. Ha-ha. Det är udda att vi tycker
helt olika. Hon vill ha hemma-målat-vitt.

Sen var vi p åöverskottsbolaget och där såg jag alla delar
som behövs för att skapa en effektfullt stor figur/monster
till filmen om det kommer att behövas. Jag tror det.

På eftermiddagen var det dags för andra Plask & Lek.
Iris var inte speciellt deltagande i rörelserna och lekarna.
Står mest vid kansten och håller i sig. Hon är nog lite
osäker med vattnet. antingen en fröken eller en kant hålls
i hela tiden. Och hon verkar heller inte helt fatta olika
instruktioner. Vi funderade på om hon kanske är för liten
ändå så vi prata med badfröken efter om hon tyckte att det
var för tidigt. men hon sa att det gick jättefint för Iris så vi
kommer fortsätta med Plasket. Hon började också faktiskt
lita på flytgrejen igår vid ett tillfälle och lämnade kanten och
gick 3-4 steg på öppet hav till en frökens hand.

Vi skrattade lite. Vi satt utanför och glutta in och såg hur vår
fina dotter snackade loss därinne. Ha-ha. fröknarna sa "tyst"
2 gånger...och då hade lektionen inte ens börjat. ha-ha.

Idag ska jag laga Palt!

Imorrn ska jag vara på radio på morgonen

Inatt ska jag jobba.

Inga kommentarer: