måndag 21 september 2009

Inte plask ?

Plask & lek slutade i förskräckelse i Lördags. De stora
böjde sig fram och bubbla i vattnet. Iris, redan motsträvig,
brast i gråt och vi fick ta henne ur gruppen. Senare berättade
hon att det var läskigt att man skulle böja sig fram och hon
trodde att hon skulle drunkna.

Nu hänger det fortsatta Plask & Leket lite löst eftersom
hon är ganska kort och man inte vill utsätta henne för
elementet vatten om hon bokstavligt talat är livrädd
stundtals. Vi ska väl fråga hur hon vill göra men jag tänk
inte pusha på något vis. Känns orätt när det är bassänger
läskiga miljö inblandade. Då är det bätter att vänt tills
hon blitt äldre. Det är liksom mer okej att push när det
handlar om ovilja i t ex spontangympa eller så.

På söndagen hade vi spaghetti o köttfärsås till alla
under ett trevligt och livligt adoptionsfamiljsbesök.
16 pers tror jag det var. det blev trevligt och stökigt, så som
det ska vara. Submissionen var att få gruppen att fundera
över om vi kanske kunde börj träffs vid tillsrtällningar i våra
respektive städer och på så vis få bort det ganska stora
mankemanget med matfix. och för våran del att överhuvudtaget
få plats. ( stundtals var det bedårande kinesprinsessor över
hela rudbeckius kan jag säga! ) . Förslag föll i god jord och
så blir det därmed också.

är igång och jobbar igen. trött som vanligt första natten
för det går inte att ägna hela söndagen åt sov. Så ganska
gäspigt vid 5-rycket. men men.

Hem och sov och iris och käresta till Dagis och jobb.

zz

Hämta iris och bannor fick jag höra om hennes framfart på
dagis igen. Hon är trotsig och vapendragarn M hittar på
mycket bus. Bryr mig int så mycket men det känns bra
att ha en livlig dotter i vartfall. men lite taskig hade hon
vart på en grabb o hällt grus på han. Så jag har gjort ett litet
belöningssystem som ska få bukt på det värsta dumheterna
hoppas jag. Hon har ett papper med 10 prickar som
symboliserar antalet Lördgasgodisar som hon ska få. För
varje dumhet river jag bort en prick. Vilket alltså blir mindre
candy! toppen! säkert tokdåligt psykologi. Ann-Cha har inte
sagt något men hon var ju int hemma när det infördes.
Sen kommer jag inte dra lappar för fröknars skull dock.
mer för grusiga grabbar.

Inga kommentarer: