lördag 22 augusti 2009

Söndag

farfarfarmor hämt Iris om Lördagen klockan 12 och
for iväg hemåt sitt till. lämnandes oss med småtagg
i hjärtarna. Det är roligt att det går så bra med I när hon
ska sova över, men det känns alltid lite ledsamt när ho
far väck.

Ann-Cha for till staden och jag hyrde en film: nyinspelningen
av fredagen den 13:e blev det. Hade tänkt Watchmen, men den
verkade int finnas. Så det blev F13 alltså, och den var precis
så förutsägbar och skön som en bra skräckfilm ska vara.
Det var väldans länge sedan jag såg en s-film så det var rikigt
spännande mellan varven.
Det där med skräck är intressant. Man undrar varför en del gillar
att glo på sånt som andra kanske blir äcklade av eller skyr som
pesten. I mitt fall så tänkte jag på vad det var igår och jag kom fram
till att det som jag gillar i skräckfilmen är våldsverkarens karaktär,
hur han, hon eller det framställs och deras bizarra värld. Men själva
blodet och i detta fall, springandet i skogen är inte så spännande direkt.

Dock hade dom lyckas med kosntstycket att göra en liten twist
och därför också en story som höll mycket bättre än det brukar
i F13-filmerna.

Sen kom kvällen och vi gick på Ögir och skull beglutta Dia Psalma.
Men dom spelte så sent så vi gick hem medans benen bar och nu
vaknade jag. Lit ont i huvudet, men int så farligt egentligen.

Funderar hur Iris har det. Man vet att hon har det fint hos
gammelpäron men hon kanske saknar sin mamma o pappa ändå.
jag sakar henne nu och dom får gärna komma hem. så vi kan
bygga lego eller nåt.

voff

Inga kommentarer: