söndag 3 januari 2010

Flykten till gamla stan

Här är snälla spöken. Det känns så.

Vi har tydligen bott förut här, jag och Ann-cha och
nu är de glada, alla gamla gastar att vi kommit
hem igen. Det är skönt när en flytt medför sig det.

Känsla att återvända till dit man egentligen ska vara.


Iris verkare också gilla nya stället. Kanske för tidigt
att säga så. Men hon har så ovanligt glatt humör
för att blivit så mycket åtsidosatt de senaste tiden.


Borde inte min H2O-själ vara ypperlig
för att installera tvättmaskiner?
Man tycker så.


Men varför blir det alltid ett irriterande
läck när jag är i närheten?


Hur-som-ever.


Nu har vi flyttat klart för sista gången igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska ALDRIG mer flytta. Jag looovar!!! Nu räcker det liksom...Du har jobbat hårt, som vanligt. Elsk dej :)